facebook web

Hanna Jackowska na czele Leo Burnett

Od 1 czerwca 2017 obowiązki Dyrektora Zarządzającego Leo Burnett pełnić będzie Hanna Jackowska, z agencją związana od 1998 roku. Nowa MD będzie raportowała do Tomasza Pawlikowskiego, szefa Publicis Communication.

Leo Burnett to silna na polskim rynku reklamowym marka o międzynarodowym rodowodzie. Ostatnie dwa lata był dla agencji czasem zmian, czego efektem są nowi klienci i lepsze wyniki finansowe. Do grona marek obsługiwanych przez Leo Burnett dołączyły: Fairy (kategoria dish P&G), GetBack, Samsung (kategoria brown goods), IQOS Philip Morris International oraz Philip Morris Baltics. Projektowo agencja pracuje także z Mlekpolem (Łaciate).

W najnowszym rankingu „Media i Marketing Polska” Leo Burnett została doceniona za utrzymanie poziomu obrotów i revenue oraz pokaźny zysk. Warszawski oddział może pochwalić się również ponadprzeciętnymi wynikami zadowolenia klientów, zwłaszcza w obszarze tworzenia wartościowych treści wykraczających poza konwencjonalną reklamę oraz oferowanie usług 360 stopni.

„Zakończyliśmy ważny etap przebudowywania Leo Burnett. W ostatnich kilkunastu miesiącach wyłonił się zespół liderów silnie związanych z mark, którzy mogą wziąć odpowiedzialność za dalszy rozwój firmy i kontynuować pracę nad umacnianiem Leo Burnett na polskim rynku. Będę wspierał nowy zespół zarządczy strategicznie, operacyjne kierowanie agencją pozostawiając w rękach menedżera z wieloletnim doświadczeniem, jakim jest Hanna Jackowska”, powiedział Tomasz Pawlikowski, Chairman Publicis Communications.

Tomasz Pawlikowski formalnie pozostaje CEO Leo Burnett, jednak jego główna aktywność będzie koncentrowała się na budowaniu siły centrum kompetencyjnego Publicis Communications i synergii w obszarze struktur Publicis Groupe. Hanna Jackowska będzie zarządzała Leo Burnett ze wsparciem Adama Nowakowskiego, zastępcy dyrektor zarządzającej i jednocześnie szefa strategii. Do obowiązków nowej MD będzie należało kierowanie sześćdziesięcioosobową firmą, dbałość o wysoką jakość świadczonych usług, pozyskiwanie nowych kontraktów i poszerzanie kompetencji agencji w obszarze digital. Zadaniem Hanny Jackowskiej będzie integracja oferty Leo Burnett z usługami marek wspierających, funkcjonujących w ramach Publicis Groupe: e-commerce, e-shopper, business transformation. Nowa dyrektor zarządzająca będzie wzmacniała ofertę 360 stopni i pozycję Leo Burnett jako partnera biznesowego klienta.

Hanna Jackowska pierwsze kroki w reklamie stawiała w 1995 roku w JWT, w 1998 roku dołączyła do agencji Leo Burnett, która okazała się jej miejscem budowania kariery. Burnettowcem jest nieprzerwanie od blisko 20-lat, w czasie których pracowała dla takich klientów jak bank Millennium, Coca Cola czy Procter & Gamble. Jej zawodowe sukcesy to między innymi praca w charakterze Regional Account Director odpowiedzialnego za koordynację pracy biur lokalnych LB w regionie CEE oraz tworzenie komunikacji dla marek z tego regionu (Tide/Vizir/Myth/Bonux/Dreft). W 2013 P&G powierzyło LBW obsługę regionalną kolejnej kategorii – Surface Care – dla marek Mr. Proper i Comet, a stanowisko RAD Hannie Jackowskiej również na tej kategorii. W ubiegłym roku ze strony LBW uczestniczyła w globalnym przetargu  prowadzonym przez Publicis NY, w wyniku, którego warszawski oddział Leo Burnett poszerzył swoje portfolio o kolejną markę P&G, Fairy, którą obsługuje w regionie CEE. Międzynarodowe know how i praca na wymagających projektach jednego z najważniejszych klientów Publicis Groupe to warsztat, którym Hanna Jackowska dzieli się z pracownikami agencji.

„Wysokie standardy obsługi, nieszablonowe podejście do projektów i poszukiwanie innowacji to trzy wartości, które towarzyszą mi w pracy. Jako osoba od lat związana z Leo Burnett chcę budować silną tożsamość agencji i jej wyróżnialność w oparciu
o innowacyjne myślenie strategiczno-kreatywne. Leo Burnett to wyjątkowy sposób myślenia o konsumencie, który przekłada się na sukcesy naszych klientów, a tym samym nasze”
– dodaje Hanna Jackowska.

Firmowym znakiem Leo Burnett jest kreatywność, która zmienia ludzkie zachowanie. HumanKind to przede wszystkim zrozumienie ludzkich potrzeb i pragnień oraz budowanie wspólnoty wartości między marką a jej odbiorcami. Kampanie tworzone przez Leo Burnett wpływają na dynamikę biznesu klienta i transformują zachowania konsumentów.

Historia agencji zaczęła się w 1935 roku, kiedy to Leo Burnett otworzył w Chicago firmę reklamową pod szyldem swojego własnego imienia i nazwiska. Dziś agencja jest jedną z największych i najbardziej utytułowanych firm reklamowych na świecie.
Leo Burnett świadczy usługi full service w 35 biurach firma zatrudnia 8000 pracowników. Jej globalnymi klientami są między innymi marki takie jak Coca-Cola, Fiat, Kellogg's, KraftHeinz, McDonald's, MillerCoors, Nintendo, P&G, Samsung. Od 2002 roku agencja należy do Publicis Groupe, w ramach nowych procesów transformacyjnych koncernu jest częścią centrum kompetencyjnego (solution hub) Publicis Communications.

PUBLICIS GROUPE w Polsce tworzą dwa centra kompetencyjne (solution hubs) Publicis Coomunications i Publicis Media, których zadaniem jest dostarczenie najlepszych w swojej klasie rozwiązań biznesowych i komunikacyjnych. W portfolio Grupy aktualnie znajdują się kompetencje reklamowe, public relations, public affairs, CSR, digital, e-commerce, produkcja filmowa, content marketing, marketing efektywnościowy, zakup i planowanie mediów oraz transformacja rynkowa. Różnego rodzaju usługi konsultingowe stanowią już blisko jedną trzecią wpływów Publicis Groupe w Polsce. Zadaniem zespołów obsługujących poszczególnych klientów jest  rozwiązanie problemu i zbudowanie realnej wartości dla klienta zgodnie z filozofią Power of One.

W skład Publicis Communications wchodzą: ARC, Leo Burnett, MSLGROUP, Prodigious, Publicis Consultants, Publicis Worldwide, Saatch & Saatchi IS.

W skład Publicis Media wchodzą: Blue 449, Performics, LqT, Mediavest, Starcom, Zenith.

W maju br. Publicis Groupe otrzymała prestiżową nagrodę Holdingu Roku 2017 MMP, przyznaną w dowód uznania za wskazanie kierunku rozwoju dla rynku usług marketingowych w Polsce.

Joanna Ignaczak
Senior PR Manager
+48 662 110 591