facebook web

Zmiany w Saatchi & Saatchi IS

Chairman Publicis Communications, Tomasz Pawlikowski, przejmuje obowiązki dotychczasowego CEO Saatchi & Saatchi IS, Piotra Morkowskiego. Pawlikowski będzie kierował agencją we współpracy z Patrycją Bruź-Soniewicką oraz Michałem Glapińskim, obecnymi dyrektorami zarządzającymi Saatchi & Saatchi IS.

Zmiana jest konsekwencja zakończenia 4-letniego procesu earn outu, w trakcie którego struktury Saatchi & Saatchi IS przeszły przez proces pełnej integracji, stając się jednym zespołem. Zwieńczeniem tego okresu jest niekwestionowana pozycja SS IS jako lidera rynku reklamowego w Polsce, między innymi uhonorowanej tytułem Agencji Roku KTR 2017 oraz Najbardziej Innowacyjnej Agencji w Polsce Innovation 2017.

„Saatchi&Saatchi IS to agencja o silnej tożsamości, nagradzana zarówno na festiwalach kreatywnych, jak i w konkursie efektywności komunikacji. Kolejne kilkanaście miesięcy to nowe wyzwania, na pewno nie zwalniamy tempa zarówno jeśli chodzi o rozwój potencjału kreatywnego agencji, jak i wzrostu biznesu.”, mówi Patrycja Bruź-Soniewicka.

Firma zatrudnia ponad 400 pracowników w oddziałach w Poznaniu, Warszawie, Genewie, Singapurze, Dubaju i Nowym Yorku. Obsługuje Klientów w Polsce, regionalnie (Europa Centralna) oraz w Europie i na świecie: P&G, GSK, AXA, Duracell, BP, VISA, IKEA, Carrefour, MARS, Microsoft, Totalizator Sportowy, Jacobs Douve Egberts, COTY, Mattel.

„Saatchi & Saatchi IS to agencja full service z unikatowym na rynku know how obszarze e-commerce i digital, ważna składowa centrum kompetencyjnego jakim jest Publicis Communications. Wierzę, że wspólnie z całym dotychczasowym zespołem nadal będziemy rozwijać firmę, umacniając zaufanie obecnych klientów i zdobywając przyszłych. Z obecnym potencjałem zespołu chcemy jeszcze bardziej zaistnieć na arenie międzynarodowej”, mówi Tomasz Pawlikowski.

Saatchi & Saatchi IS  łączy kompetencje full service oraz digital i top new media shop, ze szczególnym wykorzystaniem kanału eCommerce. Agencja specjalizuje się̨ w tworzeniu i realizacji kompleksowych strategii marketingowych, gdzie priorytetem jest zwrot z inwestycji (ROI) przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii. W globalnych strukturach Publicis Groupe agencja pełni funkcję Global eCommerce Centre of Excellence Saatchi & Saatchi Worldwide.

„Przez ostatni rok wspólnie z Tomaszem, Piotrem i zespołem Saatchi & Saatchi IS pracowaliśmy nad wykorzystaniem potencjału digitalowego agencji na rzecz innych spółek grupy. Dziś wchodzimy w oczywisty etap współdzielenia zasobów i integracji Publicis Communications.”, dodaje Michał Glapiński.

W czerwcu zeszłego roku Arthur Sadun, CEO Publicis Groupe na świecie, uznał Publicis Communication w Polsce za najlepszy globalnie przykład wdrożenia idei „Powe of One”. W maju br. Publicis Groupe otrzymała prestiżową nagrodę Holdingu Roku 2017 MMP, przyznaną w dowód uznania za wskazanie kierunku rozwoju dla rynku usług marketingowych w Polsce.

Piotr Morkowski funkcję CEO Saatchi & Saatchi IS pełnił od sierpnia 2014 roku, zastępując na stanowisku Igora Kaleńskiego (szefa agencji w latach 2008-2014). Jego głównym zdaniem była integracja Saatchi & Saatchi Polska. z Interactive Solutions. Piotr na razie unika definitywnych deklaracji dotyczących swoich dalszych planów, ale wstępnie wspomina, że ze swoją duszą start-up’owca zamierza zająć się prowadzeniem projektów w obszarze innowacji oraz nowych technologii. 

Saatchi & Saatchi IS to zintegrowana agencja reklamowa, łącząca kompetencje full service oraz digital i top new media shop, ze szczególnym wykorzystaniem kanału eCommerce (Global eCommerce Centre of Excellence w sieci Saatchi & Saatchi Worldwide). Jedna z największych agencji kreatywnych w Polsce, nagradzana w kraju i poza  granicami. Zdobywca Bronze Lion w Cannes Lions 2016,  TOP 3 najbardziej efektywnych Agencji w Polsce (według Effie 2016) Najbardziej innowacyjna Agencja w Polsce (Innovation AD 2017) Sukces Roku 2016 (według Magazynu Press), Towar Eksportowy Roku 2016 (według Magazynu MMP), Agencja Roku KTR 2017.

Publicis Groupe w Polsce tworzą dwa centra kompetencyjne (solution hubs) Publicis Coomunications i Publicis Media, których zadaniem jest dostarczenie najlepszych w swojej klasie rozwiązań biznesowych i komunikacyjnych. W portfolio Grupy aktualnie znajdują się kompetencje reklamowe, public relations, public affairs, CSR, digital, e-commerce, produkcja filmowa, content marketing, marketing efektywnościowy, zakup i planowanie mediów oraz transformacja rynkowa. Różnego rodzaju usługi konsultingowe stanowią już blisko jedną trzecią wpływów Publicis Groupe w Polsce. Zadaniem zespołów obsługujących poszczególnych klientów jest  rozwiązanie problemu i zbudowanie realnej wartości dla klienta zgodnie z filozofią Power of One.

W skład Publicis Communications wchodzą: ARC, Leo Burnett, MSLGROUP, Prodigious, Publicis Consultants, Publicis Worldwide, Saatch & Saatchi IS

W skład Publicis Media wchodzą: Blue 449, Performics, LqT, Mediavest, Starcom, Zenith

W maju br. Publicis Groupe otrzymała prestiżową nagrodę Holdingu Roku 2017 MMP, przyznaną w dowód uznania za wskazanie kierunku rozwoju dla rynku usług marketingowych w Polsce.

Zofia Bugajna-Kasdepke
Chief Communications Officer
+48 794 022 200